A londoni történetek mindig tanulságosak. Esetünkben is igaz mindez.
Egyik nap egy londoni barátommal beszélgettem, hogyan érzi magát ott. A téma hamarosan az üzleti életre terelődött, ugyanis van egy cége. Azt mesélte, hogy sok a munka vele, jóval több, mint amire számított. A magyar csapat nehezen boldogul vele, miközben ő Londonban tartózkodik. Így került képbe a székhely szolgáltatás. Eleinte nem túlzottan hitt ennek szükségességében a barátom, azonban ahogy kezdett utánanézni, egyre több bizalmat szavazott neki. Ő a Gross Office oldalát ajánlotta. Az első, ami megfogta ebben, a letisztult dizájn, ugyanis az információ, amire szüksége van, rendezetten a rendelkezésére áll. Ezt magad is megtekintheted. A jó elrendezés, a keretezések, a színek, a betűválasztások mind segítenek, hogy jobban eligazodj az oldalon a sok infó között. Aki benne van egy cég ügyeinek intézésében, az nem ér rá arra, hogy naphosszat böngéssze a netet, és sok időt töltsön egy oldalon. Az a legjobb, ha egyből kiderül minden. A Gross Office oldala ilyen, nem kell végeláthatatlan, legördülő menükön keresztül kacskaringózni, hanem előttünk van minden, csak el kell olvasni az infókat. A szolgáltatások tételesen vannak felsorolva, pontról pontra, így nem egy nagy, ömlesztett szövegben kell kihalászni a nekünk hasznos adatokat, tudnivalókat. Röviden: átlátható, és mivel az oldal ilyen, a barátomnak az a benyomása támadt, hogy a Gross Office szakembereinek a munkája is ilyen egyértelmű és egyenes lesz, ami bizakodásra ad okot. Ahogy olvasgatott, ez az érzés felerősödött benne, hiszen csupa olyan szolgáltatásuk van, amire neki égető szüksége van.
Az elsődleges ugyebár a székhely szolgáltatás, ami azt jelenti, hogy biztosítanak a cége számára egy hivatalos székhelyet, s emellett ott vannak a hozzá járó kiegészítő szolgáltatások, mint például az, hogy kihelyezik a cégtáblát, és átveszik a küldeményeket. Érthető, hogy neki, aki Londonban tartózkodik, nagyon jól jön, hogy ezt elintézik helyette, így a magyar beosztottakat sem kell ugráltatnia, és ők tudnak foglalkozni fontosabb ügyekkel. A küldeményeket, csomagokat átveszik, értesítenek erről, digitalizálják és szkennelve elküldik, s hó végén a beérkezett postát elküldik arra a címre, ahová kéri. Ez azért is nagyon lényeges, mert régen már azért retorzió járt, ha a postát nem vette át a cég – így ezzel ez a gond azonnal meg is van oldva, s a cég vezetőjének nem került ez semmilyen plusz energiájába. Minden csomag időben és épségben megérkezik, nem kell emiatt aggódni többé.
A Gross Office ezen kívül segít akkor is, hogyha nincsen valakinek ügyvédje – ők tudnak biztosítani ügyvédet szükség esetén, és a dokumentumokat is intézik, ami szuper, hiszen kinek van ideje ilyesmivel vesződni? Hát a barátomnak nem volt, így rettentően elégedett volt, mikor megkapta a kész dokumentumokat, amiket neki csak át kellett néznie, s ha mindent rendben talált, aláírnia.
Összeségében a barátom rengeteget nyert ezzel. A vállalkozása ügyeit gördülékenyebben intézhette, ezzel időt nyert, hogy fontosabb teendőire koncentrálhasson. Így szuper fejlesztésekbe kezdett, amiket elnapolt volna, ha nincs a székhelyszolgáltatás, s a hozzá járó szolgáltatások. A posta intézése máris hatalmas segítség volt, nem is gondolt volna erre korábban, hogy egy ilyen apróság mennyit számít.
Emellett pénzt is spórolt, hiszen a Gross Office Budapest és Újlengyel városban kínálja a székhely szolgáltatását, s ez utóbbi város nem szed iparűzési adót, így kifejezetten népszerű, nemzetközi nagyvállalatok is szeretnek itt „székhelyelni”, ezzel megspórolva az adót. Mivel nem kell irodát bérelni, a bérleti költség is megmarad. Irodát havi egyszer biztosít a Gross Office, hogyha erre igényünk lenne.
A hatóságokat az előírásoknak megfelelően fogadják, tűrik a kényszerintézkedéseket. Az sem utolsó szempont, hogy mivel nem a cég alapítójának az otthonának címe szerepel a hivatalos papírokon, így nem kell a hatóságokat az otthonába engednie, hanem a székhelyen fogja fogadni őket, ha ellenőrzésre vagy más egyébre kerülne sor. Így ha esetleg lefoglalnák a cég ingóságait, akkor nem a cégvezető saját tulajdonában lévő tárgyakat viszik el (ami megtörténhetne, ha az otthona volna a cég székhelye), hanem csak azt, amit a székhelyen találnak. Így nagyobb biztonságban tudhatja a cégtulajdonos a saját értéktárgyait. Emellett sokkal profibbnak is hat, hogyha van egy külső iroda, tárgyaló, ahová az ügyfeleket invitálni lehet, mint ha mindig otthon fogadná őket a cégvezető.
A Gross Office azt is összeszedte az oldalán, hogy mik a leginkább gyakorian ismételt hibák, mikor valaki céget alapít. Megéri átnézni, hiszen bárki belefuthat ezekbe, aztán a kijavításuk sok idő, pénz, utánajárás, esetleg büntetést is fizetni kell – így tényleg jobb, ha már az elején jól csinálja az ember. Mindebből látszik, hogy nemcsak a székhely szolgáltatáshoz értenek, hanem a cégalapításhoz is, és a cégmódosításhoz is.
Hogyha leteker az olvasó, akkor cikkeket is talál, mégpedig azokban a témákban, amikről már szó esett: cégalapítás, cégmódosítás, aktualitások, székhely szolgáltatás, jogszabályváltozások, törvénymódosítások céges ügyek kapcsán, adóügyek, és így tovább. Ha valakit ez érdekel, akkor mindenképp nézze a cikkeket végig, hiszen máshol sokat kell fizetni, hogy ezeket a tudnivalókat elárulják az embernek, itt viszont átnyújtják ezt a sok tudást ingyen. Ez nagyon nagylelkű! Ezek miatt is szimpatikusak.
A barátom azóta kisimult, sok gond került le a válláról. Londont is egyre jobban élvezni tudja, hiszen egy csodás, sokszínű, lüktető város, ahol soha nem áll meg az élet. És hát lássuk be, nincs is jobb, mint gondtalanul élvezni egy ilyen nagy kalandot. Senki nem akar a Soho-ban sétálva aggódni, vagy Notting Hill-ben telefonokat intézni, ha egyszerűen a város szépségeire is koncentrálhat helyette. Ha tehetném, épp valamelyik londoni parkban ücsörögnék, figyelném a mókusokat és kiengedném a fáradt gőzt – remélem, a barátomnak egyre több lehetősége lesz mindezekre. Maximálisan megérdemli, ebben biztos vagyok.
A Gross Office egyébként olyan téren is rugalmas, hogy országosan több mint tíz helyen lehet aláírni a papírokat, hogyha velük szerződünk. A titoktartásuk kifogástalan, így jó kezekben vannak náluk a személyes adataink. A székhely szolgáltatás igénybevételének pontos menetét az oldalon el lehet olvasni, de én is leírom, hogy érthető legyen: először neked kell hívni őket, hogy érdekel a székhely szolgáltatás. Ezután ők fognak küldeni egy adatbekérőt, amit ki kell tölteni, és úgy visszaküldeni. Ezt követően küldenek egy székhely engedélyt, amit tovább kell juttatnod az ügyvédednek, hogy ő megcsinálhassa a szükséges okiratokat. Ezt már csak alá kell írni, és bejegyeztetni a céget és a székhelyet, legvégül ki kell fizetni a székhelyszolgáltatást. Ilyen egyszerű az egész, meg is van pillanatok alatt, viszont rengeteg idegeskedéssel töltött órát megspórol az embernek. Én tisztán látom, hogy a barátom egyértelműen jól járt vele. Ezért merem ajánlani.
Ez a mai londoni történetem tanulsága: foglalkozzunk fontos dolgokkal, és azt a melót, amit más is meg tud csinálni, szervezzük ki, mert így fog fejlődni a cég, hogyha mindenki a maga munkáját végzi.